روش تهیه خیارشور سنتی

تهیه خیارشور به روش سنتی که از قدیم موجود بوده شامل به کار بردن ترکیباتی طبیعی جهت آماده شدن خیارشور و صرف زمان لازم می باشد.
خیارشور از قدیم الایام روش یکسانی برای تولید تا به امروز داشته است و ترکیبات به کار رفته در روش قدیمی و سنتی و روش های جدید صنعتی برای تولید خیارشور تقریبا یکسان می باشد مگر این که برای تولید خیارشورهایی خاص با روش هایی خاص اقدام شود. خیارشور سنتی طعمی دلپذیر دارد و در تهیه آن از خیارهای مناسبی استفاده می شود که سوراخی در آنها ایجاد می گردد تا خیارها تردی و تازگی خود را در شور حفظ کرده و طعم آب نمک را نیز بهتر به خود جذب نمایند. در روش سنتی تهیه خیارشور سیر به عنوان یک ترکیب اصلی همراه با خیار برای طعم دهی به خیارشور ها مورد استفاده قرار می گیرد.


خیارشور سنتی

می توان با استفاده از روش های قدیمی و صرف زمان لازم برای آماده شدن شورهایی نظیر خیارشور فرصت کافی برای طعم گرفتن به خیارشور داد و صرف این زمان مستلزم استفاده از ترکیباتی با اندازه مناسب می باشد تا خیارها پلاسیده و یا رنگ پریده به نظر نرسند در نتیجه بهتر است با توجه به روش های قدیمی میزان سرکه خیلی کمتر از آب و نمک باشد. آب و سرکه ترکیب شده برای اضافه شدن به خیار باید گرم باشد و برای سبزتر ماند خیارشور می توان تا آماده شدن کامل ان را در محلی که نور دارد قرار داد.
منبع: ترشی و مربا ایران

منبع: مرجع خرید و فروش انواع خیارشور ایرانی-خیارشور ایران

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *